27 Temmuz 2010 Salı

Adanalı'yık

Adanalıyık, Allah'ın adamıyık
Bici yerik, Şalgam içerik

İtiraf edeyim uzun yıllar, doğduğun yer memleketindir diyerek Antalyalı'yım dedim ama bu Adana hayranı hard-core Adanalı kuzenimi tanıyınca bitti, "nasıl olur kız baban Adanalı, kütüğün Adana'da" sözleri başta beni etkilememişti, ama şimdi size uzun yıllar sonra Adana'ya ilk gidişimi yazdığım blog girdisini yazacağım nasıl etkilendiğimi anlayacaksınız =)

Memleketime gelmişken yazayım dedim.(bak bak bak nasıl iki günde benimsemişim)daha yayladan döneli 15 dakika oldu ve fark çok çabuk hissediliyor.çok güzel bir serinlik var orada ve tertemiz bir hava!!!ve tabiki yengemin mükemmel yemekleri de cabası!(Adana ile ilgili beni cezbeden en önemli şeylerden biri) dün içli köfte nasıl yapılırmış gördüm ve gerçekten zormuş yakında fotograflarını eklerim.Adana Ortadoğu'nun en büyük camisinin olduğu yer ve caminin adı Sabancı Merkez Cami.Adından belli olduğu gibi Sabancı Baba bir güzellik yapmış gene Adana'nın çoğunluğunda yaptığı gibi.Hayat suyun kaynağına yani Şeker Pınarı'na gittik mükemml bir su gerçekten insanı doyuruyor resmen.
mangal başında kül içinde kalıp yaptığım kebabın tadını daunutmayacağım!!!buraya her geldiğimde yapacağım dediğim şeyi gene yapmadım sadece 2 kez kebap yedim umarım yarın fırsatım olur!ve sadece bir kez bici yedim(bilmeyenler için not:)su ve nişastanın karıştırılıp küpküp kesilmesi tabanı oluşturuyor üstüne kıyılmış buz kırmızı şerbet pubra şekeri muz isteğe göre dondurma ve gül suyu konularak servis edilen eşsiz adana tatlısı)

İşte böyleydi ilk maceram sonrasında her zaman Adanalı'yım dedim gururla...
Adana'ya gittiğimde günlük programımız nerede ne yenileceğine bağlı olarak şekillenir, şöyleki;
şimcik sabahley kalkar kahvaltıyı ederik oradan çıkar bizim kafeye gider takılırız oradan G. kebapçısına giderik yakınında baraj gölü var oraya gider otururuk bici bici yerik, eve dönerik yemeğe başlarık ne yapsak ki (bir önceki günün akşamında konuşulduğunu anlamışsınızdır sanırım =] )
Sonra tabi Adanaca vardır ki anlamak gerçekten tarihsel bir background gerektirir =]
ÇİMMEK : Yıkanmak, Yüzmek ( Kanala gidek çimek )
KÜNCÜ : Susam ( Benim pidenin küncüsü bol olsun emmi )
ZİBİL : Çok (Dün Zibil gibi Balık Tuttum)
GILLİK : Küçük
KELE, GALAN, TAMAN : (Cümlelerin sonuna gelir, nereye koyarsan koy uyar ) Dur kele, gel galan gibi :)
ZAAR: Galiba
ZORSUNMAK: Üşenmek
DULDA: Kuytu
ELBİZ: Örümcek Ağı
ÇEMİRLEMEK: Kıvırmak, Sıyırmak (Paçaları Çemirle haa)
BAAM: Bakalım (Dur baam düşünürük)
DÜNEYN: Dün (Düneyn caddede kaza oldu laa)
BÖON: Bugün
ÖTAAÇE: Öbür Taraf
ÖTÜYÜZ: Öbür Yüz (Yan taraf)
KIZINMAK: Isınmak
KIZDIRMAK: Isıtmak
CÜLÜK: Civciv
PÜSÜK: Kedi
NAYLON: Traktör Römorku
MUŞAMBA: Poşet
HELKE: Kova
DEPME: Bidon
TUMDURMAK: Batırmak (La balık mantarı tumdurdu haa :) )
CINCIK : Cam
DİNELMEK: Ayakta durmak
HEMİ: Değil mi?
BALCAN: Patlıcan
ABBOVV : Amann, Hadi bee, Hadi yaa
AŞORTMEN : Eşofman
ÇUL: Kilim, Hasır
CIBARTMAK: Birinin çıplak yerine vurunca orayı kızartmak
FICITMAK: Fırlatmak
GULLE: Misket, bilye
CILIK: Çürük
CİBİLİYET: Gelmiş, Geçmiş
DÖŞ: Göğüs
BAAR: Gırtlak (Sıcaktan Baarım yandı laaa :)
ESSAH: Sahi

Tabi kaynağımı da belirtmeliyim facebook'taki

ADANA BİR ÜLKEDİR, DİLİ ADANACADIR, ADANALI OLMAK AYRICALIKTIR... 

grubunun derlediği bir sözlüktü emeği geçenleri tebrik eder saygılarımı sunarım uy gurban olduklarım =]

P.S. : bu dave matthews ne müthiş bir sesmiş yahu, House dizisi saolsun keşfettim kendisini


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder